top of page
GANGMAKERS EN KOPLOPERS
DÉ NIEUWE PARTICIPATIEMETHODIEK
OVER AUTONOME MOBILITEIT EN PUBLIEKE RUIMTE
VOOR KINDEREN
GANGMAKERS EN KOPLOPERS
DÉ NIEUWE PARTICIPATIEMETHODIEK
OVER AUTONOME MOBILITEIT EN PUBLIEKE RUIMTE
VOOR KINDEREN
Kinderen tussen 9 en 12 jaar het woord geven over hùn wijk, over hùn plekjes.
Over waar ze wel of niet (mogen) komen. Over wat beter moet.
Dat is het doel van Gangmakers en Koplopers.
Hoe we dat doen? Dat ontdek je in deze video
Kinderen tussen 9 en 12 jaar het woord geven over hùn wijk, over hùn plekjes.
Over waar ze wel of niet (mogen) komen. Over wat beter moet.
Dat is het doel van Gangmakers en Koplopers.
Hoe we dat doen? Dat ontdek je in deze video
#1 VERKENNEN
28/11/17, Centrum Roeselare
De leerlingen van het 4de leerjaar gingen op verkenning langs de paden, doorsteken en steegjes in het centrum van Roeselare. Ze ontdekten plekken die ze niet kenden en keken met andere ogen naar wegen die ze al gebruiken. Duizend vragen borrelden op.
Hoe ziet een trage weg eruit?
Wie loopt er op en er langs?
Kunnen we hier spelen en ons verstoppen?
Hoe ruikt het er?
Mogen we hier lawaai maken, of moeten we fluisteren?
Vinden we de weg of verdwalen we?
Op pad langs smalle steegjes, waarvan we niet wisten dat ze bestonden.
De trage wegen op en langs de Munt.
We testen uit of we een parcours kunnen maken met de dingen die we vinden langs een trage weg.
We bootsen na hoe we een trage weg veilig kunnen afsluiten voor auto's.
We vinden vreemde bomen langs de trage wegen in het Stadspark.
We laten spoorkeien achter bij iedere trage weg waar we geweest zijn.
En maken symbolen voor wat we er verkend, ontdekt of gespeeld hebben: verstoppertje!
bottom of page